Powered by Blogger.

...

...

shout it loud


ShoutMix chat widget

i love music

kemaafan

>> Sunday, October 24



Pertama dan selama2nya aku memanjat syukur kehadrat ilahi kerana masih dikurniakan 2 nikmat yg besar iaitu iman dan islam..aku berkesempatan untuk meluangkan sedikit pengalaman diri yg cukup menyeksa batin aku…walaupun story ni berkenaan ngan aku yg mungkin korg xlalu nk bace, sekurg2nya ade sket pengajaran yg aku nk tunjuk bahawa musuh itu kunci kita ke syurga…aku berharap mereka2 yg terlibat dalam story ni akan berkesempatan untuk membaca ape yg aku nk kongsikan ni…
Mlm ni sgt indah…aku rase cukup tenang dan aman. Langsung xda sikit pon kegusaran dan kekecewaan dalam diri..da xlame da ka aku ni?? Lain macam je nih hmmm.. =) mengarut je sume tu, ajal maut ditangan tuhan…
pembuka cerita, aku yakin ramai diluar sana yg benci dan bengang dengan aku…dan aku juga yakin ade segelintir yg suka akn kehadiran aku didalam hidup mereka…setiap manusia berbeza, dalam hati aku jugak ade tertulis name yg disukai dan yg dibenci =) normal la tu kan..tapi selepas aku menulis kisah ni aku da delete sume name org yang aku bnci dalam hati aku…aku maafkan segala salah silap sebab ia adalah langkah awal untuk mendapat kemaafan org…ok yok kita tengok ape yg nk dikongsikan aku tentang kemaafan =)

AKU SEBAGAI PEMBULI

Sebagai seorg lelaki yg masih cube mematangkn diri, aku sedar byk kesilapan yg telah aku lakukan…aku trgat satu ketika aku sebgai pmbuli disekolah, seronok membuli tuhan je yang tau…smpai aku tersenyum puas bila makhluk yg dibuli berhenti sekolah…bukanlah gagah perkasa mane pon aku ni, Cuma terlajak tua 2 tahun je pon menyebabkan aku anggap diri aku da dewasa sgt kot…bila aku pk smula skarg ni…ape jadi kat dorg?? =( aku tersgt2 sedih mengenang kembali kisah silam…aku xpk ade yg lebih hebat sentiasa memerhati…baguskah aku mula berfikir skarg?? Mungkin da terlambat tapi aku bersyukur skurg2nya aku masih diberi kesedaran…skang aku yakin, buli bukan lagi kesalahan yg akan aku lakukan =) tapi….

AKU TETAP SEORG PEMBULI

Aku memg xmatang di alam percintaan…ape yg aku da buat?? Knapa semua wanita yg pernah bersama ngan aku mesti akn mengalirkan air mata duka?? =( aku berubah same skali menjadi pembuli cinta…ape yg dorg bagi sumenye beteraskan keikhlasan tapi aku…keseronokkan semata2…yang aku tgalkan kat dorg hanya kebencian kepadaku…ade juga yg terus2an menghina dan mencaci aku melalui pelbagai cara…kat fb la, blog la, gosip2 la…tapi sumpah aku xsalahkan dorg sbb aku yg buat dorg jadi camtu.. =( bila difikir semula skarg ni, betapa bodohnya aku dengan ilmu cintan ni…mungkin sebab ilmu cintan ni xpernah2 diajar, dan kita yg mengajar diri kita sendiri…kalolah boleh diberi gred, matematik aku yakin aku A, tapi keromantisan G ,jage hati wanita G … bila aku pk smula skarg ni…ape jadi kat dorg?? Masih marahkah dorg kat aku?? Absolutely…=( skali lagi aku tersangt2 sedih mengenang kembali kisah silam …kalo di takdirkan allah aku terserempak dengan mereka semua yg pernah aku lukai serentak…aku bleh kompom aku akan melutut merayu dimaafkan…aku akan menunjukkan keikhlasan aku dalam memohon maaf…bukanlah niat aku nk kembali bersama sbb aku tau aku bukan calon yg terbaik sbgai seorg suami…aku Cuma mulai sedar diatas kesilapanku…da xda care lain lagi ntuk akui kesilapan, kini aku hanya boleh menulis didalam blog aku… Mungkin da terlambat jugak, tapi aku bersyukur skurg2nya aku masih diberi kesedaran…skang aku yakin, xkan ade lagi wanita yang akn aku sakiti lepas ni =) tapi….

AKU MASIH SEORANG PEMBULI

Ape yg aku perlu lakukan kalo aku da sedar?? Btul ka aku btul2 insaf?? Aku jaga solat dak??  Makcik ajak g baca yasin kat surau aku pegi kah?? =( aku tetap seorang pembuli…aku buli diri aku sendiri…aku tau diri aku ni xingin sekali nk menuju kebinasaan, sesekalipun xingin dimurkai allah…tapi ape tindakan aku?? Wakeupla bro…matangla sket…kalo ko nk kemaafan dari mereka semua, ko maafkan diri ko tu dulu…berdoa banyak2 pada tuhan agar mereka yg pernah ko sakiti akan memaafi kau..xguna ko type panjg2 tulis dalam blog, nangis sorg2, tapi ko xnangis pada allah…sebagai bekas pelajar sekolah agama aku patut lebih sedar erti taubat sebenarnya…dan aku harus sentiasa berdoa…ya allah, ko buka lah ruang kemaafan didalam hati mereka yg pernah aku lukai, aku betul2 sedar dari kesilapnku…berilah petunjuk kepada mereka agar mereka tahu aku benar2 berharap mereka akan tersenyum jika mereka mendengar namaku…tersenyum ikhlas sebagai seorang saudara di muka bumimu ini ya allah…kenapa aku tulis ni semua?? Xterlintas untuk menagih simpati,apatah lagi nak berlakon baik…tapi….
PETUNJUK ILAHI
Aku berada di satu alam yang kosong…gelap…sunyi…ape mende nih?? Eh baru aku teringat aku xisya lagi…tapi aku kaku…apahal, krem ka?? Tetiba di kejauhan sekumpulan manusia yang aku kenali berkumpul beramai2…raut wajah mereka cukup sayu…eh asal dorg pon ade?? (mereka yg aku lukai) mereka kelihatan lebih tenang tanpa menunjukkan lagsung tanda kesayuan…aku cube menghampiri mereka semua…dengan segala kudrat yg ade aku sampai jugak…astaghfirullah…bertapa terkejutnya aku allah je yang tahu…aku xdapat sembunyikan tangisan aku bila aku lihat diriku yg telah siap dikafankan…semua yg ade membaca yasin tanpa henti tapi mereka yg aku sakiti hanya diam melihat ke arahku….dan yg paling menyedihkan, arwah mak pon ade =( …terus2an aku menangis sampailah…
Aku terjaga dari tidur…astaghfirullah, xdapat aku gmbarkan perasaan aku…bergenang air mataku…kali kedua aku bermimpi aku meninggal dunia…tapi ini lebih dahsyat, aku pergi tanpa kemaafan dari mereka =( …aku tgk jam tepat pukul 3.15am…aku bangun solat n trus capai laptop… tatkala aku tulis blog ni pon aku terpikir ,ini petunjuk dari allah ka?? Ape perlu aku lakukan?? Perlukah aku berjumpa mereka semua sedangkan aku tau ade yg mengugut nak bunuh aku kalo jumpa ngan aku lagi…terlintas difikiran untuk aku luahkan dalam blog tapi…wajarkah aku tulis semua ni?? Aku tekadkan ntuk menulis jugak sebb disinilah segala luahan dapat aku karyakan….akhir kata, kisah ini benar2 berlaku…dan benar2 menyentap hati aku…aku memohon di beri kesihatan berpanjangan oleh allah sebab aku bertekad nk perbaiki diri aku dari segala kesilapan…aku juga berharap korang maafkanlah aku =( aku tau ianya sakit, tapi aku benar2 inginkan kemaafan dari korg…aku ikhlas memohon maaf, aku bdoa semoga kemaafan dari korg akan jadi satu sebab korg dikurniakan syurga impian…dan semoga hari2 korg yg berikut akn lebih ceria =) assalamualaikum…

1 comments:

birudamai October 25, 2010  

Salam Tuan.
Perancangan Allah adalah tetap yg terbaik.Sebelum tu kita akan selalu ditest untuk diberikan pengalaman hidup.Lagi banyak kita buat silap,lagi banyak kita belajar.Serahkan hidup kita sepenuhnya pada Allah...

  © Free Blogger Templates Digi-digi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP